poniedziałek, 3 października 2011

Czekolada Toblerone


Z Wikipedii :

baton czekoladowy z kawałkami nugatu, orzechów i miodu wyrabiany przez Kraft Foods, najlepiej znany ze swoich trójkątnych kawałków, przedstawiających Matterhorn w Alpach Pennińskich, wyróżniające żółte opakowanie i kształt. Najczęściej spotykany jest baton z mleczną czekoladą, jest też wariant z gorzką i białą czekoladą, najnowszym produktem jest baton z winogronami Fruit & Nut.
Pierwotna receptura została stworzona przez Theodora Toblera i Emila Baumanna w Bernie, w Szwajcarii w 1908 roku i była oparta naczekoladzie mlecznej zawierającej nugatmigdały i miód.
Nazwa "Toblerone" wywodzi się od nazwiska Theodora Toblera oraz włoskiego słowa torrone (rodzaj nugatu).



Szwajcarska czekolada mleczna z nugatem migdałowo- miodowym (10 %). 
Strasznie byłam zainteresowana tą czekolada, i już na początku plus za oryginalny kształt czekolady! 
Skład: cukier, pełne mleko w proszku, tłuszcz kakaowy, miazga kakaowa, miód (3%), tłuszcz mleczny, migdały (1,6%), emulgator, lecytyna sojowa, białko jajka, aromat: wanilina. Masa kakaowa w czekoladzie mlecznej minimum 28 %. 

Moja opinia:
  • Plus za oryginalny kształt, a nie typowa tabliczka, przez co rozdzielanie kawałków jest wygodniejsze. 
  • najbardziej smakowały mi te kawałki zatopione w czekoladzie, nugat miodowo- migdałowy, rozkosz dla podniebienia
  • Poręczne opakowanie, przez co łasuchy bez problemu mogą transportować w poręcznej torebce ;;)
  • Sam smak czekolady jest taki jaka czekolada w ogóle powinna być; nie jest mdły, ani za słodki, ale co się dziwić w końcu wykorzystana została czekolada szwajcarska
  • podczas jedzenia kawałki nugatu bardzo przyjemnie nam chrupią i ciągną, gdyż są dość spore i wyczuwalne, co jest ogromnym plusem na tle innych czekolad
  • niestety punkty odejmuję za cenę, wiem że to szwajcarska, no ale ok. 4 zł za 100 g? Aż tak często jej nie będę kupować
  • i na koniec ogromnym plusem dla mnie jest, że czekolada jest w sreberku! Kocham słodycze w sreberkach! Dla mnie to takie naturalne ich przechowywanie, a nie jakieś plastikowe opakowania ;/



Producent: Kraft Foods
Opakowanie: 50 g
Czy kupię jeszcze? : Prawdopodobnie tak
Sklep: Netto
Cena: 1,99 zł
Ocena: 9/10 

5 komentarzy:

  1. Dobra aczkolwiek po 5 opakowaniu już mi się jej odechciało =D. Na długo, teraz przerzucę się na coś innego ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. pycha! wydaje mi się, że kupiłam kilka batonów toblerone bardzo tanio na lotnisku w Pyrzowicach xD

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie lubię tej czekolady , ponieważ nienawidzę miodu .

    OdpowiedzUsuń
  4. Wszystko tak na dobrą sprawę zależy od naszego gustu i są osoby które powiedzą że im ta czekolada smakuje, natomiast drugim całkowicie nie. Ja lubię czekoladę wykorzystywać do brownie https://wkuchnizwedlem.wedel.pl/porady/desery-i-przekaski/jak-upiec-idealne-brownie/ gdyż wiem jak pysznym jest ciastem.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo fajny wpis. Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń